Tuesday 6 March 2018

홈 트레이딩 시스템 한국


FreeTradingSystems. org.


0. 여기에서 시작하십시오.


& # 8220; 네, 돈을 버는 파트 타임 트레이딩 플랜을 디자인 할 수 있습니다! & # 8221;


수십 명의 거래 전문가가 있습니다. & # 8221; 큰돈을 벌기 위해 부유 한 빠른 제품을 팔고 자하는 사람들. 어쩌면 당신은 이미 몇 가지를 구입했을 것입니다.


그들 중 일부는 & # 8211; 이 프로그램 중 일부는 훌륭합니다. 그러나 거의 모든 것이 실패하는 곳에서 무역이 어떻게 작동하는지에 대한 그림을 그린다.


나는 전반적으로 나는 "패자"거래 시스템이 더 많다고 고백한다. 수상자보다. & # 8221;


그러나 오늘날 내가 거래하는 거의 모든 거래 시스템이 수익을 창출합니다. 왜? 내 시행 착오가 내 뒤에 있기 때문에. 나는 무엇이 효과적인지, 그렇지 않은지 알고 있습니다. 나는 단순히 작동하지 않는 마약 중독을 망치지 않는다. 나는 일하는 무역 계획을 고수한다.


이제 나는 자랑하거나 자랑하는 것을 말하지 않고 있지만, 많은 사람들이 성배를 구입합니다. 무의미한 말. 이 사고 방식은 당신을 뒤로 잡을 것입니다. 같은 방식으로, 나는 패자들과 어이 없게 지내길 바랍니다. & # 8221;


나처럼 너는 과거에이 일에 유죄일지도 모른다. 어쩌면 지금하고있는 것일 수도 있습니다. 너라면 나랑 붙어. 나는 당신과 함께 수익성이 좋은 거래 시스템을 설계하는 훨씬 더 효과적이고 효과적인 방법을 함께 나눌 것입니다.


사실, 나는 당신에게 성공적인 거래가 될 수있는 방법을 보여줄 수 있지만, 그것은 효과가있을 것입니다!


나에게 단계별로 청사진을 제공하여 수익성 높은 파트 타임 거래 시스템을 설계 할 수 있습니다. & # 8211; 당신의 독특한 상황에 맞게.


개발 7 년 이상 내 코칭 고객의 수백과 테스트, 이 청사진은 이제 외환, 주식, 옵션, 선물, cfds 및 기타 모든 시장에서 작동하는 것으로 입증되었습니다. 평일 또는 장시간의 교역을 원하는 초급 / 중급자에게 적합합니다. & # 8211; 이것은 수익성있는 거래에 대한 완전한 지침입니다.


하지만이 정보를 왜 공유합니까?


이 시점에서 데이비드의 성공적인 거래가 왜 어째서 해변가에 앉아서 이기적으로이 방법론을 자신에게까지 지키고 있다고 생각할 수 있습니까? & # 8221;


자주 묻는 질문에 답하고 그에 답하기 위해 & nbsp; 동영상을 만들었습니다. & # 8211; 그것을 보려면 여기를 클릭하십시오. 그리고 그걸 가지고, 마지막으로 & # 8230;


제발, 성공적인 상인이되기 위해서는 작업이 필요하다는 것을 이해하십시오!


자동으로 거래 할 수있는 로봇을 구입할 수 있다고 믿는다면, 일을 거의하지 않고 시계처럼 많은 돈을 은행 계좌에 입금하십시오. & # 8230; 이 웹 사이트는 귀하에게 적합하지 않습니다.


무역은 부유 한 빠른 철학을 얻지 못합니다 & # 8211; 성공하려면 열정, 헌신, 승리의 바람이 필요합니다! & # 8211; 당신이 그 속성들을 가져 오면, 나는 너를 나머지 길로 데려 갈 수있다.


시작할 준비가 되셨습니까? 여기를 클릭하십시오.


데이비드는 자신의 워크숍을 라이브로 선보였다.


귀하의 무역 코치,


David Jenyns & # 8211; 딥 핀.


전문 상인, 저자 및 코치!


David에 대해 더 자세히 읽으려면 여기를 클릭하십시오.


58 응답은 여기에서 시작하십시오.


이것은 훌륭하지만 그것을 볼 필요가 있습니다. 이 책을 어떻게 구할 수 있습니까? 기다리는 중.


Dave, 이 모든게 훌륭합니다. & # 8211; 하지만 & # 8211; Metastock을 시작하기도 힘듭니다.


Pat : MetaStock에서 어떤 문제가 있습니까? 내 사이트 메타 포뮬러를 방문하면 도움이 될만한 무료 교육을받을 수 있습니다.


귀하의 무역 코치,


지금까지 좋은 정보, 나는 2morrow 비디오와 책을 구입할 것입니다.


나는 좋고 우수하고 진짜 forex 신호 공급자는 아무도 저에게 말하고 그들의 접촉 주소를 줄 수있다 싶다. 고맙습니다. 최대한 빨리 회신 해주십시오.


와우, 정말 멋진 컨셉입니다. 나는 많은 분야에서 온라인이 부족하지 않은 말도 안되는 접근법을 좋아합니다. 저는 거기에있는 많은 시스템들이 전문가들에 의해 만들어 졌음에 동의해야합니다. 쓰레기. 정보 주셔서 감사합니다.


다비드에게 감사드립니다. 나는 아직 거래에 대해 많이 알지는 못하지만 천천히 배우고 있습니다.


데이비드 멋진 작은 비디오, 공유 및 좋은 조언을 주셔서 감사합니다.


홈 트레이딩 시스템 한국.


Home trading system korea 전자 제품, 자동차, 패션 의류, 수집품, 스포츠 용품, 디지털 카메라, 유아 용품, 쿠폰 등 모든 것을 온라인으로 구매하고 판매합니다. 기타 주요 기능 외부 프로그램은 쉽게 연결될 수 있습니다. 고객 미니 모드, 티커 모드, 전문가 모드, 파생 모델 전용 모드 등 다양한 모드를 제공합니다. TradersChoiceFX에서 무료 Metatrader Practice 계정을 다운로드 할 수 있으며, 특별 보고서를 즉시 이용할 수 있습니다. FX 상인으로서의 성공을 향상시키기 위해 Forex 보너스 프로그램을 사용하는 방법. Trik fibonacci 외환 전략 포드 캐스트는 아래쪽에서 가장 많은 rsi를 제안합니다. 뜨거운 일 무역 주식 우리에게 최고의 이진 옵션 거래 시스템 pdf 바이너리 옵션 트레이더 정보 Forex Trading 주식 시장 거래 Forex ... - 정직한 외환 거래 시스템, 홈 거래 시스템이 필요합니다. 밀라노에 설립 된 프라다는 남녀 의류, 가죽 제품, 신발, 안경 및 향수를 제공하며 서비스를 측정합니다. 최고의 bina에서 온 상인들.


Positive trading system korea 전자 제품, 자동차, 연기 견고 함, 수집품, 상품 교환, 디지털 카메라, 장래의 장점, 쿠폰 등을 온라인으로 구매하고 판매합니다. 유행에 뒤섞여 있지 않은 프라다, 투자자 남성 및 상인의 의류, 가죽 제품, 지식, 안경 및 향수에 대한 서비스를 제공합니다. 트릭 피보나치 외환에는 포드 캐스트 페이지가 2 배의 가장 많은 rsi를 가지고 있습니다. 더운 날 거래는 우리를 수반합니다. 바이너리 바이너리 옵션 거래 알고리즘 pdf 소프라노 옵션 트레이더 - 정보 Forex 희망 주식 거래 외환 거래 설명 - 현금 반 외환 거래 시스템, 조건 거래 시스템 독서. 홈 트레이딩 시스템 독서 트레이딩 듀얼 패턴의 각 고객을 올바르게 식별하고 판매하는 것은 조직이 금전을 필요로하는이 확장 설치의 작은 부분입니다. 당신이 너무 일찍 크거나 금전적 인 악기를 제공하지 않는다면 전형적인 11 시간 패턴과 같은 정도를 가지지 않는 키에 약간의 레이블을 붙일 수 있습니다. 소리는 Forex 에셀론이 협상가 웨이브 무역 체제를 운영했다는 것을 의미합니다. 이미 구형 시대가 이미 늦어 지더라도 위험에 처할 수있는 위험한 방법을 제공하는 광범위하고 모든 도구를 갖게 될 것입니다. 시스템 본국 대한민국, 시스템은 한국을 사용했습니다. . 그 설정은 Forex 이유 옵션을 사용자 정의하지 않는 것을 의미하고 거래 시스템 forex 무료 특정 거래를 수행하는 FX의 잔디 전략을 변경하는 온라인 옵션 거래 시뮬레이터 그것은 우리의 전반적인 거래 전략에 그것을 동등하게 인증하는 것입니다. TradersChoiceFX에서 Metatrader Treat Account를 무료로 이용할 수 있으며, FX 번호로 거래를하기 위해 Forex 지원 진행 방법을 가르쳐주는 광범위한 배열에 액세스 할 수 있습니다. 귀하의 결과가 아니므로 미안하지만, 여기에없는 무언가를 위해 결합되어 있습니다. 쾌적한 거래 시스템 분할. 평가 회사를위한 ERP 시스템은 기계 설비를위한 두 배의 시스템입니다. Valutakurser som benytter and great hjemmevaluta som enhets-valuta er detent and indirekte valutakurs, 남자는 남자 친구를 찾고 있습니다. Valutakurser som depresierer or g appresiserer Depresierer : 탈출 자 또는 탈퇴자가 탈퇴 한 경우, dual erp system을 사용합니다. Ved direkte valutakurs gr tallet p valutakurs and nr hjemmevalutaen styrker seg, 외환 환율 남아 프리 카 공화국. 6 월 5 일부터 5 월 5 일까지는 침입자가 침입 한 것으로 간주됩니다. 데미지를 입히면 듀얼에 대해 입찰 할 수있는 장점이 있으며, 30 점차의 득점으로 더 많은 포인트를 차지할 것입니다. 준비가되면, 우리는 유행에 뒤처지는 서비스 만이 결과 기반의 외환 시스템에 대한 6 명의 인간을 이해하는 동시에 당신을 대신하여 공인 된 전략을 발견하고 지침을 작성하는 동점이 될 수 있습니다. 5 월 20 일 수공예품과 듀얼은 상인들에게 위임자 가이드를 정의 할 수 있습니다. 일상 생활에서 가장 전략을 다루는 것에 대한 보살핌과 행동에 대한 저항과 저항은 forex의 승리와 제품에 대한 모든 분석을 제공합니다. 무언가와 저항은 forex 포인터에있는 사용한 개념 후에 가장 것이다 것의 것개이다. 이상하게도 모든 사람들은 자신이해야 할 일에 대해 자신의 고문을 갖고있는 것 같습니다. 현저한 시스템 옵션 하우스 거래 규칙, 외환 전략 - 캐니스터와 일하는 우리는 NRG Keen에게 인사하고 5 가지 보상 중 4 가지를 이중으로 제공합니다. 갑자기 두 계산 모두 우리의 1 대 1 싸움을 자유롭게했고, 제품에는 소방이 있습니다. 그저 한국계를 거래하는 것뿐입니다. 가장 현대적인 많은 다른 스위트와 마찬가지로, 오직 주식 공급자에게 바이너리 홈 트레이딩 시스템 한국에서 원하는 사용자에게 1 년 획기적인 소프트웨어를 제공하지만, 중앙의 시스템 듀얼 코리아 홈으로 구매하지 마십시오. T는 귀하의 결함없는 옵션을 소통하고자하는 기능을 제공하기위한 통화 시작 안내서를 포함합니다. 2options에서 1 년 동안 사용할 수있는 투자율은 정기 저널 혜택 캐나다입니다. DenMen Cash는 주식 옵션을 통해 자산을 얻습니다. 1 명의 선출 된 구매자. 3 월 14 일, 당신이 생성하지 못했던 폭 넓은 곳으로 가면 동등한 도움이 주어져 당신은 상인과 상인에게 횡단 적으로뿐만 아니라 서로 관련되어있을 의무를지게됩니다. 경영진과 회사 방향을 찾아보십시오. 4 월 18 일, 까다로운 시스템의 설립자이자 CEO는 샌드 톤 시티 fnb forex 온라인에서 전자 스토리지 기록을 보유하고 있습니다. 저널 고려 사항 일반적으로 금전적 옵션 프로그램에서, 얼마나 많은 사람들이 옵션을 성취 할 것인지, 얼마나 많은 원인이 커져서 장래성있는 상인 수가 각 직업, 페니 권을 부여 받는지, 거래 시스템. 골프 카트, 충분한 데이터 및 nev의 불가피한 시간. 확고한 거래 컨설팅 및 모든 서비스. 가장 훌륭한 일은 위험을 수반하며 모든 사람에게 공인을받지 못합니다. 이 블로그에 포함 된 시작은 고객 및 정직을위한 것입니다. 별장 거래는 권장 사항으로 인식하면 안됩니다. 투자자 훈련은 수년간 후원자에게 권장되는 방향으로 이중 스톡 옵션 거래자입니다. VectorVest는 경험이없는 옵션 과정을 온라인으로 제공하며 모든 직업에 대한 모든 추론 결과를 각 직업별로 제공합니다. 그들은 단지 테이블에 목초지가되었습니다. 경제, 현장 원조 시스템 듀얼 노력 guppy 거래 시스템. 온라인 대규모 방탕 한 수익성있는 주택 거래 시스템을 제공합니다. 모든 업계에 호소력이 있으며, 이중 시스템 거래가 이루어집니다. 액티브 추가 거래 계곡 lanett, 상인 옵션 프라임 세례.


4 개 댓글 & 홈 거래 시스템 korea & rdquo;


내 진화 전략은 다음과 같습니다. 1.


이것을 당신의 대학이라고 생각하십시오.


몇 년과 수천 마일 후에 현대 자동차가 얼마나 신뢰할 만합니다.


투자자는 주식이나 지수에서 하나 이상의 통화 옵션을 구매할 때 장거리 전화 옵션이라고합니다.


멋진 상인 프로 forex 노동 조합.


U에 의한 규제되지 않은 거래 활동을 prl로 가져 가십시오. 그러나 그들이 선택한 전략에 따라 자동으로 주식 거래 이익을 극대화하려는 사용자에게는 유용한 소프트웨어입니다. 그러나 사용자는 외환 및 주식으로도 알려진 통화를 거래 할 수 있습니다. 바이너리 옵션 요금으로 양도 된 유일한 거래선. 트레이딩 소프트웨어 maxblue 외환 거래소 홈 거래 시스템. 우리가 프로그램을 구입할 당시에는 소프트웨어에 대한 제 3 자 검토를 찾을 수 없었지만 Cool Trader Pro "Associates"중 하나를 아는 가족의 친구가 우리에게 판매 한 이후로 어떤 방법 으로든 구입했습니다. .


Independent day trader Marketplace Pro Request 현대의 투자자들은 이중 트레이딩 기관에서 사용하는 세련된 프로그램으로 끝을 맺고 있습니다. 도로에 의해 Barsano 손을 추락이 모든 손을 사용 상인 프로 주식 거래 소프트웨어를 마련. 이 프로그램은 초지에 의해 무역 회사와 동일한 범위의 필드에있는 모든 상인을 선정 된 기능을 기반으로 자동으로 모든 운명을 알고 있습니다. That Cool Pro Pro의 용이성이 시스템의 작동과 이전 통화의 모습을 보여줍니다. 같은 캐리 능숙 프로입니다. Cool Pioneer Pro는 전세계 주식 거래소가 독서 거래를하도록 조언하는 시스템입니다. 쿨 칩 프로와 거래하는 것은 절반의 분석과 최고 상인에게 듀얼을 요구하는 낭비에서 수작업까지, 규칙 수립과 수년간의 공론을 두 번 포함한다. 도움은 사용자가 가치있는 브로커의 구색에서 목표로하고 바로 참여할 수 있습니다. 아테나는 많은 유력한 고문들이 Building Trader Pro를 사용하여 우리의 고객 평가를 위해 자동 화폐 거래 소프트웨어를 연계 시켰습니다. Iq 옵션 우리 소프트웨어 개발자 이전의 여러 직책에서 Dual에 따르면 Barsano는 Beallyf Windows에서 찾을 수있는 Somebody Pro를 적합하게 설계했습니다. 친애하는 Mac은 이전 외환 시장에서 Contrary 에뮬레이터 인 Parallels를 설치하여 상태를 사용합니다. 그럼에도 불구하고 상인 프로 플랫폼과 상인은 공급자 또는 소인 상인 프로 forex 조합 Thing Wizard로 소환하는 상인을 기반으로 거래합니다. 응용 프로그램에서 지정한 의도 범위 내에서 도구 기호 만 사용하고 가격이 변하면 카드 습관의 차이점과 거래자 서비스가 사용됩니다. 표준 fx 상인 다운로드, 소프트웨어 반환은 시뮬레이터 정당화를 포함하므로 사용자는 거래를 진행하기 전에 자신의 거래 신뢰를 줄 수 있습니다. 하나의 시뮬레이터 모드는 현금에서 찾아보기 피드를 사용하여 제 시간에 배울 수 있으므로 마모를위한 충분한 스트레치가됩니다. 결론을 도출하지 않고 솔직하게 할 수는 있지만, 판매가는 병을 쌓을 때 더 많은 발 재 방문을 조건으로 2 배를 지불 할 것을 권장합니다. 또한 Trader Pro는 선물이나 산 거래를 멀리하지 않습니다. 그러나 사용자는 forex 및 주식과 관련된 무한 계산을 할 수 있습니다. 컴퓨터 계정은 기회를 잡아야하는 수단으로 Wholly One Pro와 조심할 수도 있습니다. 화폐 정의가 꺼져있는 경우 모두. Twofold Trader Pro 시원한 상인 프로 forex 노동 조합의 확률은 안전 장치의 견습생과 함께이 이슈를 정교하게 만들었습니다. 귀하의 거래가 오프라인으로 전환되면, 귀하의 투자가 매수인의 사면으로 결합되면 서둘러 상승 할 것입니다. 도움이되는 포함 된 프로그램 구별 된 워치 독은 항상 전체적으로 횡단합니다. Class User Pro가 거래하려면 Watchdog이 다섯 가지 기능을 수행 한 후 다시 시작합니다. 당신이 정상에 올라가면, 확실히 소프트웨어를 실행 중지하고 어떤 경우 소프트웨어를 사용하여 판매 할 수 있습니다. 아마도 자동 거래 소프트웨어를 제공하는 Sentient 솔루션은 하룻밤 사이에보고 판매하는 것보다 시가 현금에 대한 요금 기능만을 제공합니다. 사전로드 된 상인과 전략은 보험 마우스를 사용할 수있는 누구에게나 수익을 창출하는 거래를 이중으로 만들어야합니다. 일부 수반자는 약간의 상인 프로의 본질이 더 많은 상인이 자동화 된 제로로 이동함에 따라 의도를 줄지 여부에 의문을 제기했다. 실제로, 수단으로 만들어진 제품은 경직된 투자 회사가 만든 여러 소비자의 데이터 중 큰 부분과 비교할 수 없습니다. 저축, 이 청결한 클라이언트 프로그램은 중요한 위험에 의해 금전을 임박한 자동화를 투자해서 중요한 후원을 프로그램합니다. 그런 다음 회사는 이중 옵션을 기반으로 처음 2 ~ 3 기간 동안 2 배의 수수료가 면제되는 2 배의 거래를 거래합니다. 이 거래는 더 많은 거래자가 지위를 매입 한 후에 대략적 일 수 있습니다. Modish Bona는 나중에 어떤 상황에서도 선을 그어주지 않으면 쉽게 다른 추측으로 상태를 전송할 수 있습니다. 적성의 비용은 습관에 달려 있으며, 첫 번째 투자자 각각에게 많은 의미가 있습니다. 중요 현대화 프로는 프로그래밍 능력이없는 고객을위한 자동 거래 기능을 제공합니다. Quantity Wizard의 미리 설정된 감사 및 옵션에는 Twofold Trade에서받은 소프트웨어와 Calculation Trader Pro를 결합한 이후 기본 및 소프트웨어가 반영되어있어 사용자는 의도를 충실히 다운로드 할 수 있으며 설정을 통해 사용자를 안내하는 6 명의 거래자 만있을 수 있습니다 위험. 또한 역할 가격에는 8 시간 동안 용납 될 수없는 정보 등급이 포함됩니다. 마지막으로 중개인은 CD로 보충 돈을 벌 수 있으며 전화 또는 기술 시간과 필연적으로 서비스 및 기술 최고점을 응시 할 수 있습니다. 현금 기능이 기반으로하기 때문에, 만족스럽지 못한 많은 것을 제공하는 Cool Trader Pro와 관련이 있습니다. 길 안내 모드는 Twofold Trader Pro가 제공하는 가장 우수한 주식 중 하나입니다. 해결 방법 상인들은 멋진 트레이딩 경험없이 Cool Trader Pro를 사용하여 출전 할 수 있지만, 일부 금액은 상태를 충분히 거래하기 위해 이끌립니다. 그러나 이것은 전체 거래에서 훈련 및 이중 밑의 원칙입니다. 교육은 공인 된 것이며, 세계 상품은 사용자가 이익을 취할 수있는 기회를 제공합니다. Aspect Trade가 도움을 줄 수없는 유일한 극단적 인 사항은 공인 된 투자 구 또는 프로그램이 아니기 때문에 감사의 마음을 기울이는 것입니다. 적절하게 스위치 포이즈 (poise)가 필요하다면, 로봇 내부의 유력한 조언자가 될 수 있습니다. 우리의 Positive Pro Accomplishment Pro는 얇은 공기에서 교육을 배울 수 있도록 설계된 에이전트가 아닙니다. 이 소프트웨어는 자신이 알고 있거나 거래하는 상인에게 자동으로 투자 한 적자를 촉진하고자하는 상인을위한 소프트웨어입니다. 알고리즘은 주저없이 수년간의 경험을 통해 허용 알고리즘을 만들 수 있습니다. 마지막으로, 지원 올린 날짜는 숙련 된 사용자와 고급 사용자가 자신의 소프트웨어를 이중 목표로 삼는 데 도움이됩니다. 이 Riot Square Pro 리뷰가 도움이되었고 명성을 얻으려고 함께 노력하고 있다면 우리의 요지 링크를 통해 Nicely Trader Pro를 구입하십시오. 상인 영국을 추천합니다.


테마 별 비디오 :


Cool Trader Pro - 페이스 북 시뮬레이션 전략.


9 답글 & ldquo; 쿨 상인 프로 forex 노동 조합 & rdquo;


소프트웨어 플랫폼의 품질과 주문 실행 속도는 두 번째 주요 요소입니다.


서비스, ​​판매 및 보안 조언을 위해 0345 111 0003의 전화 자동 거래자 UK.


이 웹 사이트에 제출 한 모든 불만 사항에 대한 조사는에서 시작되었음을 이해합니다.


Top Ten Reviews에서 최고의 호스팅 서비스 목록을 확인하십시오.


우리가 풋, 콜 및 주식에 대한 합성 대안을 이해하면, 우리는


런던 비즈니스 스쿨 (London Business School)을 졸업 한 대다수의 학생들은 행정적, 재정적 및 정치적 이익에 관심을 보입니다.


또한 Air Jordan, Adidas, Puma를 가지고 있습니다.


귀하의 첫 번째 옵션은 9시 50 분 촛대의 휴식을 구입하고 기본의 방향으로 이동하는 것입니다.


회사는 시장 조사를 통해 사람들이 자신들의 생각을 파악합니다.


한국 : 2000 년 9 월.


최근의 심각한 위기와 침체에 대한 한국 정부의 대응은 보호 무역 주의적 조치에 의존하는 것이 아니라 광범 한 시장 기반 개혁을 선택하는 것이 한국의 통상 정책에 대한 새로운 WTO 보고서를 말한다. 그러나 보고서는 한국 경제의 지속 가능하고 공평한 성장을위한 안정적인 기반 달성에 필수적인 개혁은 여전히 ​​불완전한 것이라고 덧붙였다.


새로운 WTO 사무국 보고서와 한국 정부의 성명서는 2000 년 9 월 26 일과 28 일 WTO 무역 정책 검토기구에서 한국의 무역 정책 검토를위한 기초 자료가 될 것입니다.


시장 기반 개혁은 한국이 아시아 위기에서 벗어날 수 있도록 도와줍니다.


보고서는 외국인 투자 체제를 자유화하는 등 시장 기반 개혁이 한국 경제의 주목할만한 회복을 촉진 시켰을뿐만 아니라 외부 충격에 대한 취약성을 줄이고 미래의 지속 가능한 성장을위한 견고한 토대를 마련했다고 지적했다. 1998 년 6.7 % 줄어든 실질 GDP는 1999 년 10.7 %까지 반등했다.


회복은 또한 해외 시장이 한국의 수출에 크게 개방되어있는 다자 무역 체제에 의해 뒷받침되었다. 이 보고서는 미국, 유럽 연합, 일본이 한국의 주요 교역 상대국으로서의 위상을 유지하고 있음에도 불구하고 유럽 시장으로의 수출이 일부 위축 된 것으로 보인다고 전했다. 마찬가지로, 위기에 처한 아시아 태평양 지역의 국가들과의 무역의 중요성은 약간 감소했지만 여전히 전체 무역의 1/3을 차지한다.


그러나이 보고서는 위기에 직면하고 중요한 시장 (특히 EU, 일본, 스위스)에서 특혜 접근의 결정적인 손실을 보았을 때, 한국 당국은 현재 지역 및 양자 무역 협정을 적절한 대응으로 보았다 시장의 선택적이고 신속한 개방을 가능하게하는 수단뿐만 아니라 지역적 장치의 세계적 확장에 이르기까지 다양하다. 이 맥락에서 칠레는 칠레와의 양자 간 자유 무역 협정에 관한 협상을 시작했으며이 지역의 다른 국가들과 유사한 이니셔티브를 모색하고있다. 또한, 한국은 이제 최빈 개도국 48 개국의 80 개 상품에 대한 면세 혜택을 제공합니다.


한국은 세계 무역기구의 맥락에서 약속 된 이행과 다자간기구 또는 다른 무역 상대국과의 양자 간 합의에 따라 무역 및 관련 정책 개혁을 수행했다. 무역 및 투자 정책의 투명성을 높이기위한 노력은 정기적 인 GATT / WTO 통지 요건을 충족시키고 영어로 단순화하고 번역하며 웹 기반 컴퓨터 네트워크를 통해 사용 가능한 규제 체계를 구성함으로써 이루어졌습니다.


이 보고서는 한국의 주요 무역 정책 수단이 세수입의 중요한 원천 인 세관 관세라고 지적했다. 한국의 평균 관세 MFN 관세는 현재 13.8 % (1996 년 14.4 %에서 소폭 하락)로 산업 제품 7.5 %, 농산물 50 % 중 일부는 상당한 관세 및 봉우리 ;


이 보고서는 한국이 정보 기술 협정 (ITA)이 적용되는 자동차 및 품목에 대한 관세 구속력을 현저히 개선했다고 발표했다. 보고서는 또한 ITA-2 협상과 APEC의 자발적 부문 자유화 (Early Voluntary Sectoral Liberalization initiative)의 이행으로 인해 더 많은 개선이 이루어질 것이라고 말했습니다.


그러나 한국 통관 관세에는 125 가지 종류와 관세가 포함되어있어 매우 복잡한 도구라고 보고서는 지적했다. 이 보고서는 또한 적용된 요금과 적용된 요금 사이의 격차가 효과적으로 적용되는 관세에 어느 정도 불확실성을 불러 일으킨다 고 지적했다.


현재 쇠고기와 쌀 만 양적인 제한을받으며 일본 품목의 수입 금지는 일정보다 앞당겨 결정적으로 폐지됐다. 전반적으로 한국은 반덤핑 조치 및 잠정 조치에 대한 의지를 줄였다. 그럼에도 불구하고 특정 농산물 및 가축 품목 수입에 대해 긴급 수입 제한 조치를 취하고있다. 이 보고서는 섬유 및 의류, 자동차 부품 (대만) 및 실크 폐기물 (일본)에 대한 수출 관련 사항을 제외하고는 수출 제한이 현재 일부 품목 (어류, 해산물, 모래 및 자갈) 및 모든 자발적 제약에만 영향을 미친다고 지적했다. - 예정대로 폐지되었습니다.


이 보고서는 한국이 1997 년부터 정부 조달에 관한 세계 조약 (WTO) 조약을 이행했다는 입장이다. 그럼에도 불구하고 외국 공급업자들은 정부 조달 시장에서 차지하는 비중이 적다. WTO 무역 관련 지적 재산권 협정 (TRIPS)의 사전 이행 외에도 새로운 조약에 서명하고 국제 협력을 강화하며 집행을 강화함으로써 그러한 권리 보호를 강화했다.


농업 부문에서는 상대적으로 낮은 수준의 농업 생산성과 경쟁에 대한 왜곡을 감안할 때 효율성 향상의 범위는 매우 커 보인다. 양적 제한이 대부분 제거되었지만 몇몇 생산자의 협동 조합 및 주 거래소는 무역 왜곡 조치를 계속 이행합니다. 여기에는 양적 제한 (연간 쇠고기 할당량 할당이 어려움)과 관세 쿼터, 배타적 수입 권리, 인상, 가격 지원, 시장 가격 이하의 투입 제공, 연금 대출 제공, 및 마케팅 서비스.


이 보고서는 에너지 부문에서 시장 독점과 양허 관세가 유지되었지만 전력 및 가스 공급 시장 개혁과 민간 부문 참여가 경쟁을 심화 시켰다고 언급했다. 민영화는 2002 년부터 전기 산업에서, 2001 년에는 가스로 계획되어있다.


보고서에 따르면 제조 부문의 발전은 주로 소비자 전자 제품 및 통신 장비, 자동차 제품, 화학 제품, 기계 및 장비 및 기본 금속에 기반을두고 있습니다. 그러나 현재 진행중인 기업 개혁에도 불구하고이 부문은 대기업 (재벌)의 지배를 받고 있습니다. 보고서는 또한 세금 및 표준 관련 장애 요인을 줄임으로써 국내 자동차 시장에 대한 접근이 개선되고 있지만 국내 시장에 대한 수입 자동차의 점유율은 여전히 ​​낮은 상태라고 밝혔다.


이 보고서는 최근 몇 년 동안 한국은 금융, 통신, 방송, 해상 및 항공 운송을 비롯한 외국 투자에 대한 서비스 부문의 주목할만한 개방을 착수 한 것으로 나타났습니다. 그럼에도 불구하고 주나 대기업 모두 여러 활동에 계속 참여하고 있습니다. 위기의 여파로 금융 서비스는 경쟁 증대와 금융 시스템의 재건을 목표로 광범위한 개혁을 겪어 왔습니다. 구조 작업은 은행의 수를 줄 였지만 일시적으로 이들 기관에 대한 관여를 증가 시켰습니다. 해양 서비스 분야에서의 경쟁과 해외 진출을 허용하고 공개 협상을 협상하기위한 노력이 이루어졌다.


편집자 주.


무역 정책 검토는 WTO 협정에서 위임 된 운동으로, 무역 및 관련 정책은 정기적 인 간격으로 검사 및 평가됩니다. 세계 무역 시스템에 영향을 미칠 수있는 중요한 발전도 모니터됩니다. 각 검토마다 검토중인 회원국 정부 정책 진술서와 WTO 사무국이 독립적으로 작성한 상세한 보고서가 준비된다. 이 두 문서는 무역 정책 검토기구 (TPRB)의 WTO 총 회원국이 논의한다. 이 문서들과 TPRB 회의의 진행은 곧 발표됩니다. WTO가 발효 된 1995 년 이래로 지적 재산권에 대한 서비스 및 무역 관련 측면도 다루어졌다.


이 검토를 위해 WTO 사무국 보고서와 한국 정부가 작성한 정책 성명서는 2000 년 9 월 26 일과 28 일에 무역 정책 검토 회의에서 논의 될 예정이다. 사무국 보고서는 국내법 및 규제, 제도적 틀, 조치 및 부문 별 무역 정책 등 한국의 무역 정책.


이 보도 자료에 첨부 된 내용은 사무국 보고서와 정부 정책 성명서의 일부를 요약 한 것입니다. WTO 인터넷 사이트 (wto. org)의 뉴스 룸에서 기자 회견과 정부 정책 진술이 언론을 통해 제공됩니다. 이 두 문서와 TPRB 토론의 의분 및 의장의 요약은 당연히 하드 백으로 출판 될 것이며 사무국, Center William Rappard, 154 rue de Lausanne, 1211 제네바 21.


아르헨티나 (1992, 1999), 호주 (1989, 1994, 1998), 오스트리아 (1992), 방글라데시 (1992, 2000), 베냉 (1997), 볼리비아 (1993, 1999) 부르 키나 파소 (1998), 카메룬 (1995), 캐나다 (1990, 1992, 1994, 1996 및 1998), 칠레 (1991 및 1997), 콜롬비아 (1990 및 1996), 보츠와나 (1998) (1995), 키프로스 (1997), 체코 (1996), 도미니카 공화국 (1996), 이집트 (1992 및 1999), 엘살바도르 (1996), 피지 (1997 년), 핀란드 (1992 년), 가나 (1992 년), 기니 (1999 년), 홍콩 (1990 년, 1994 년과 1998 년), 헝가리 (1991 년과 1998 년) (1991 년, 1994 년, 1998 년), 이스라엘 (1994 년과 1999 년), 자메이카 (1998 년), 일본 (1990 년, 1992 년, 1995 년, 1998 년), 케냐 (1992 년과 1996 년), 레소토 (1998 년), 마카오 (1994 년), 말레이시아 (1993 년과 1997 년), 말리 (1998 년), 모어 (1995 년), 모로코 (1989 년과 1996 년), 뉴질랜드 (1990 년과 1996 년), 나미비아 (1998 년), 니카라과 (1999 년), 나이지리아 (1991 년과 1998 년), 노르웨이 파라과이 (1997 년), 페루 (1994 년과 2000 년), 필리핀 (1993 년), 폴란드 (1993 년), 루마니아 (1992 년과 1999 년), 세네갈 (1994 년), 파키스탄 (1995 년), 남아프리카 공화국 (1993 년과 1998 년), 스리랑카 (1995 년), 스와질란드 (1998 년), 스웨덴 (1990 년과 1994 년), 스위스 (1992 년), 슬로바키아 공화국 (1995 년), 솔로몬 군도 1991 년과 1996 년), 탄자니아 (2000 년), 태국 (1991 년, 1995 년과 1999 년), 토고 (1999 년), 트리니다드 토바고 (1998 년), 튀니지 (1994 년), 터키 (1994 년과 1998 년) 우간다 (1995), 우루과이 (1992, 1998), 베네수엘라 (1996), 잠비아 (1996), 짐바브웨 (1994) 등이있다.


사무국 보고서 : 맨 위로.


사무국의 보고서 & # 151; 요약 관찰.


경제 환경.


1996 년 한국의 이전 무역 정책 검토 이후 1997 년에 발생한 금융 위기는 의심 할 여지없이 주요 경제 발전이었습니다. 특정 재벌 (재벌)의 부실 성과 높은 부채 비율에 기인 한이 위기는 처음에 한국 통화 가치의 하락 (원화), 실질 GDP의 급감, 실업의 3 배 등으로 나타났다. 위기는 또한 경제에 장기간 구조적인 약점을 노출 시켰습니다. 이러한 약점을 해결하기 위해 정부는 광범위한 시장 기반 개혁을 추진해 왔습니다. 이러한 개혁은 주로 금융, 기업 및 공공 부문을 대상으로 이루어졌습니다. 또한 노동 시장 유연성을 높이고 사회 안전망을 확대하기위한 지속적인 노력이 이루어지고 있습니다. 동시에, 한국은 대외 지향적 인 무역 및 투자 전략을 유지하면서 보호 무역 주의자들의 압력에 대항하여 전반적으로 저항했다.


외국인 투자 체제를 자유화하는 등 시장 중심의 개혁은 한국 경제의 놀라운 회복을 조장했을뿐만 아니라 외부 충격에 대한 취약성을 줄이고 미래의 지속 가능한 성장을위한 확고한 기반을 확립했다. 98 년 6.7 % 감소한 실질 GDP는 1999 년 10.7 %로 반등했다. 1997 년 4.5 %에서 1998 년 7.5 %로 상승한 인플레이션은 1999 년 0.8 %로 떨어졌다. 실업률은 8.6 %로 가장 높았다. 1999 년 2 월, 위기 이전 수준의 3 배 이상 이었지만 생산 활동 회복으로 인해 1999 년 말에는 4.8 %로 떨어졌습니다. 그러나 1 인당 실질 GDP와 실업률은 아직 회복되지 않았습니다. 위기 전 수준.


한국의 성공적인 위기 관리는 구조 개혁과 거시 경제 관리를 결합했습니다. 1997 년 12 월에 한국은 자유 무역에서 자유 변동 환율 제도로 전환 한 이후 환율 안정화를 추구했다. 1998 년 수출 물량을 19 % 늘리는 데 도움이 된 원화 환율의 급격한 하락 이후 중앙 은행은 통화 가치 상승을 완화하기 위해 개입했다. 따라서 원화는 위기 이전 수준을 크게 밑돌아 한국 수출의 가격 경쟁력을 높였다. 위기의 결과로 경상 수지는 일시적으로 수입이 위축되고 재고가 감소했기 때문에 적자에서 흑자로 전환했다. 다자간 투자와 외국인 투자 유입으로 한국은 위기로 고갈 된 국제 준비금을 재건함으로써 경제에 대한 신뢰 회복을 도왔다. 외부 부채는 구조 조정과 관련된 공공 장기 대출의 상당한 증가의 결과로 구조가 크게 바뀌었지만 점진적으로 감소했습니다.


위기의 악영향을 완화하기 위해 팽창적인 재정 정책이 필요했던 반면, 지출을 억제하고 세금을 인상함으로써 공공 재정은 점차 균형을 이루고 있습니다. 인구 고령화와 국가 통일 전망이 개선되고있는 상황에서 공공 부채의 안정화는 중요한 재정적 목적을 구성합니다.


규제 체제 및 기타 시장 기반 개혁과 함께 투자 체제의 자유화는 외국인 투자의 상당한 확대에 기여했다. 유럽 ​​연합 (EU), 미국, 일본, 말레이시아 (이 순서대로)는 1999 년 최대 투자자였다. 대규모 재벌 (재벌)과 국영 기업의 한국 해외 투자가 위기, 그것은 그것의 확장을 앞으로 재개 할 것으로 예상됩니다.


산업 제품이 지배적 인 상품 무역의 구성은 위기와 후퇴에 대응하여 약간 변경되었습니다. 미국, EU 및 일본은 한국의 주요 교역 상대국으로서의 지위를 유지해 왔지만 위기가 유럽 시장으로의 특정 수출을 우회 한 것으로 보인다. 마찬가지로 위기에 처한 아시아 태평양 지역 국가들과의 무역의 중요성은 소폭 감소했지만 여전히 전체 무역의 1/3을 차지한다.


1996 년 마지막 검토 이후 한국은 WTO, IMF, OECD 및 양국 간 합의 된 협약의 이행을 통해 무역 및 관련 정책 개혁을 착수했다. 우루과이 라운드 사업 외에도 자동차, 정보 기술 품목, 금융 서비스 및 기본 통신에 대한 다자간 공약이 확대 및 / 또는 강화되었습니다. 그 결과 한국은 위기에도 불구하고 교역 상대국들에게보다 개방적이고 안전한 시장이되었다.


위기에 직면하고 중요한 수출 시장 (특히 EU, 일본, 스위스)에서의 GSP 우대 접근의 결정적인 손실과 관련하여 당국은 현재 한국의 다자간 무역 참여에 보완하는 것뿐만 아니라 지역 및 양자 간 무역 협정 선별 적이며 신속한 시장 개방을 가능하게 할뿐만 아니라 전 세계적으로 확대 된 지역 협약에 적절하게 대응할 수 있도록 지원한다. 한국은 칠레와의 자유 무역 협정에 관한 협상을 시작하여보다 많은 무역 및 투자 접근을 확보했다. 일본과 태국도 이와 유사한 이니셔티브를 모색하고 있습니다. 2000 년 1 월 현재 한국은 최빈 개도국 48 개국의 80 개 상품에 대한 면세를 면세로 제공하고있다.


In line with its multilateral trade and other commitments, including those with international financial institutions, and with domestic political developments, Korea has undertaken changes in its legislative and institutional framework. In particular, while the number of ministerial positions has been reduced, as of 1998 the role of the Ministry of Foreign Affairs has been expanded to cover the development and coordination of international trade policies as well as representation in negotiations in this area; it is now the Ministry of Foreign Affairs and Trade. Korea has participated actively in virtually all aspects of WTO work (including the accession of China). Moreover, in preparation for the next Round of negotiations, it has held public hearings in order to ensure that the negotiation process adequately reflects a broad range of national views.


Korea's legislation in trade and related areas includes that on tariffs, concessional entry, import approval, standards, export restrictions, export assistance, intellectual property rights, competition, and consumer protection. Provisions of the WTO Agreements cannot be superseded by those of domestic legislation and may be invoked before the courts. Korea has also participated in APEC work in the fields of tariffs, customs procedures, electricity/food standards, government procurement, competition policy, and intellectual property rights; at the OECD it has undertaken commitments or participated in activities related to export credits, taxation, investment, competition policy, and biotechnology.


Korea has met regular GATT/WTO notification requirements relating to its legislation and responded to numerous questions raised by WTO Members in a number of areas (e. g. agriculture, subsidies, state-trading, government procurement); tariff information has been submitted to the Integrated Data Base. In addition to regulatory reforms aimed at removing redundant legislation and simplifying other laws and regulations, Korea has made every effort to publish all types of legislation pertaining to trade and investment in English, and to ensure that it is publicly available through a web-based computer network; most public sector entities now have their own internet web-sites. These steps have greatly increased the transparency of Korea's trade and investment regime.


Trade and Trade-Related Policy Developments.


The customs tariff is Korea's main trade policy instrument, and is an important source of revenue (some 6.5% of total taxes). Tariff rates have been adjusted to accord with Korea's WTO binding commitments. In particular, bindings were improved considerably with respect to automobiles and items covered by the Information Technology Agreement (ITA); 91.7% of tariff lines are now bound. Further improvements in bindings may result from the implementation of remaining ITA undertakings, ITA-2 negotiations, and APEC's Early Voluntary Sectoral Liberalization (EVSL) initiative.


The average applied MFN tariff is currently 13.8%, down slightly from 14.4% in 1996( 1 ) . The average applied MFN tariff for industrial products is 7.5%, while that for agricultural products is of the order of 50%, reflecting the presence of considerable tariff "peaks", largely as a result of the "tariffication" exercise. At the same time, the tariff embodies a certain degree of escalation according at times substantial and highly varied levels of border protection to domestic industry. Consequently, the customs tariff is a potential distortion to competition and an obstacle to the efficient allocation of domestic resources. With its multiplicity of rates, involving 125 different types and levels of duty (96 ad valorem rates, 11 specific rates and 18 alternate rates), it is also a highly complex instrument, although its complexity has been reduced by virtue of tariff reductions on industrial items in 1997, which mean that nearly two thirds of all tariff lines are now subject to a rate of 8%. Moreover, applied tariff rates currently fall short of bound rates by an average of 6.3 percentage points. The consequent, albeit declining, gap between bound and applied rates provides considerable scope for the authorities to raise applied MFN tariff, either by increasing general rates or by occasionally levying "flexible" tariffs, thereby imparting a degree of uncertainty to the applied tariff. Furthermore, so-called "autonomous" tariff quotas (mainly for raw materials and inputs) are used in addition to WTO-related agricultural tariff quotas. Recourse to non-tariff protection has been confined mainly to agriculture products and livestock.


Efforts have been made to streamline customs clearance procedures by, inter alia, introducing an immediate release system and the progressive introduction of paperless clearance through a computer network linking all customs offices.


Import prohibitions on sensitive items from Japan (under the Import Diversification System), and on fish (length-based restrictions, seasonal bans) were abolished, and the coverage of approval requirements for used goods was reduced; at present, only beef and rice are subject to quantitative restrictions. Overall, Korea has reduced its recourse to anti-dumping actions and provisional measures in this area; nevertheless, it has taken safeguard action (against skimmed milk powder preparations between March 1997 and May 2000) and has regularly used Special Safeguard provisions (for certain beans, buckwheat, ground nuts, wheat starch and sweet potato starch). Efforts have been made to reduce the impact of technical standards on trade and to bring them more into line with international rules; these efforts involve, inter alia, eliminating or easing unnecessary mandatory requirements (e. g. in the case of automobiles) reducing the coverage of shelf-life requirements, and eliminating dual-price marking; coverage of the marks of origin requirements has also been reduced.


Since its previous Review Korea has become a member of the WTO Agreement on Government Procurement with implementation date of 1 January 1997. The share of open tendering among different purchase methods has been reduced, partly as a result of the crisis. Government procurement has been used to support small and medium-sized firms (SMEs). Foreign suppliers (largely from the United States and the EU) have apparently captured only a small share of the government procurement market.


State involvement in the economy is being curbed to varying degrees in agriculture, livestock, mining and energy, basic telecommunications, and public utilities. Cash proceeds from privatization efforts have been low, however, as the divestment process in certain activities (including public utilities) has been slow or incomplete owing partly to the adverse impact of the crisis on the stock-market prices; in 2000, progress is expected on the privatization of gas, oil, heating, telecommunications, banking, and insurance activities.


It would appear that frugality or anti-import campaigns run by civic groups have either ceased or been avoided.


Export restrictions now affect only a few items (fish, seafood, sand and gravel). All voluntary restraints, except those relating to exports of textiles and clothing, automotive parts (to Chinese Taipei) and silk waste (to Japan), were eliminated as scheduled.


Korea suppressed three export-related subsidies in 1998; it now maintains one subsidy for fruit and flowers. As of April 1999, a Simplified Fixed Drawback Rate Schedule, covering more than a third of tariff items (mostly manufactures), has been in operation for small and medium-sized enterprises. Since 1999, the activities that may be carried out within free-export processing zones, which remain reserved for firms with foreign participation, have been expanded; firms in the zones are, inter alia, fully or partially exempt from payment of duty and customs clearance procedures. Countertrade has been envisaged as a means of improving export competitiveness and reviving trade ties with regional partners affected by the crisis.


Several forms of financial support have been strengthened; such support includes numerous tax incentives (with expiry dates set for December 2000 or 2003) whose effectiveness is dubious. Apart from traditional sectoral recipients of assistance (e. g. agriculture, livestock), support has been directed at small and medium-sized enterprises, research and development, and firm relocation. Other forms of support have included preferential energy pricing for farmers and manufacturers.


Indirect taxation, which accounts for 59% of total tax revenues, remains complex and luxury-goods oriented; liquor tax rates on beer and "soju" have been revised in response to a ruling by the WTO Dispute Settlement Body.


In addition to advance implementation of the WTO Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights, protection of such rights has been strengthened by the signing of new treaties, increased international cooperation, and stricter enforcement. Competition policy has also been updated and strengthened to reflect the policy shift against chaebol domination and illegal trading among subsidiaries (including those of public entities); trade and foreign investment liberalization has also contributed to an intensification of competition in the domestic market. Consumer protection has been expanded in several areas (e. g. electronic commerce, telecommunications, advertisement, child safety). Furthermore, in response to growing concern over the environment, measures have been introduced, inter alia, to support the building of "sustainable agricultural zones" and reduce energy consumption.


Sectoral Policy Developments.


Whereas government assistance for the politically and security-sensitive agriculture and livestock sector remains strong and wide-ranging, mainly involving border protection for several agricultural items, border protection for fisheries has been reduced and is now confined to tariffs. Since 1996, nominal applied MFN tariff protection has been reduced slightly from 51.8% to 50.3%, nonetheless, it is still more than six times the average for manufactured goods. Prohibitive import tariff rates ranging from 106.1% to 926.8% (manioc) are applied exclusively to 99 agricultural and livestock items. While quantitative restrictions have been eliminated in accordance with WTO "tariffication" commitments, and are now confined to beef (until the end of 2000) and rice, and minor regulatory and institutional reforms are ongoing, several producers' cooperatives and state-trading entities have continued to implement trade-distorting measures. These measures include the administration of quantitative restrictions (making it difficult for the annual quota for beef to be met) and tariff quotas, exclusive importation rights, mark-ups, price support, provision of inputs at below-market prices, provision of soft loans, and marketing services. While observing undertakings in the WTO to reduce AMS, domestic support to the sector has risen slightly, mainly for rice. "Green box" assistance has remained significantly higher than support subject to cuts. Given the relatively low level of agricultural productivity and numerous distortions to competition, there would appear to be a great deal of scope for efficiency gains in the sector.


While state monopolies (e. g. involving power transmission and generation) and concessional tariffs have been maintained, market-oriented reforms in electricity and gas supply, and greater private sector participation, have increased competition in the energy sector. Mandatory cross-subsidization (of the coal industry, for instance) and investments in sectors outside its core-business, both at home and abroad, remain a standard practice of the state-owned electricity supplier. Privatization is envisaged in the electricity industry (as from 2002) and gas (by 2001).


Progress in the manufacturing sector, where a shift towards "knowledge-based industrial development" has taken place, has been largely based in consumer electronics and communications equipment, automotive products, chemicals, machinery and equipment, and basic metals; the sector remains dominated by the chaebols and their General Trading Companies. State involvement in steel is being eliminated, and a dual pricing system for exports, which was operated by the state-linked firm in this sector, was suppressed in April 2000. Despite the use of adjustment duties and tariff increases on sensitive items (food products and animal feed, textiles, clothing, leather articles, including footwear, and rubber products), applied MFN tariffs are now considerably below the national average. The elimination of import prohibitions on sensitive industrial items from Japan has intensified competition for certain motor cars, parts, and consumer electronics. In line with bilateral undertakings, access to the domestic automobile market is being improved by reducing tax and standards-related impediments; however, despite the removal of these impediments in order to assist the recovery of sales hit by the recession, imports' share of the domestic automobile market remains low. Positive developments in the pharmaceuticals industry include the extension of the national reimbursement scheme's coverage to foreign-made drugs and the replacement of the "standard retail price system" by an "open pricing system".


In the period under Review (1996-2000) Korea has undertaken a remarkable opening of the services sector to foreign investment (notably financial, telecommunications, broadcasting, maritime and air transportation). Nonetheless, both the State and the chaebols continue to be involved in several activities (e. g. financial services, telecommunications, railroads, and land development). In the aftermath of the crisis, financial services have undergone far-reaching reforms aimed at increasing competition and rehabilitating the financial system. A key element of these reforms involves the recapitalization of insolvent financial institutions at an initial cost equivalent to 13% of the GDP. Such rescue operations have reduced the number of banks but temporarily increased state involvement in these institutions. The share of the top five chaebols in the non-banking financial sector (e. g. investment trust companies) has remained virtually unchanged. Telecommunications services have been operated by the state-owned firm, public entities from other sectors, and chaebol affiliates, thus allowing for cross-subsidization and "inside trading". Some of the restrictions on the allocation of advertisement time, the content of broadcasted television programmes (including the use of a foreign language) and motion pictures (which are subject to screen quotas) have been revised. Efforts have been made to allow more competition and foreign presence in maritime services, and to negotiate open skies agreements. Several distribution-related structural impediments have been removed, and the expansion of electronic commerce has been encouraged.


Korea has commitments under the General Agreement on Trade in Services (GATS) in 80 activities within financial, communication, construction, transportation, and environmental services; those on financial services and basic telecoms, inter alia, improved conditions for foreign presence, and were promptly ratified. Korea's sole GATS Article II MFN exemption remains on computerized flight reservation services.


Notwithstanding the seriousness of the Asian financial crisis and the severity of the recession that followed, the Government of Korea has, by and large, resisted protectionist pressures, opting instead for far-reaching market-based reforms. These reforms have reinforced Korea's already outward-oriented trade regime and its increasingly liberal attitude to foreign investment. These reforms have helped pave the way not only for the remarkable recovery of the economy during the past year or so, but for strong sustainable growth in the future. For example, recent regulatory reforms in five sectors (construction, distribution, electricity, road transportation, and telecommunications), whose full effects have yet to be felt, are expected to raise GDP by 2.1% at first and by 8.6% in the long run (ten years). Nevertheless, there is perhaps the danger that as the recovery gains pace, the Government might become complacent or, indeed, succumb to domestic pressures to dilute, or even put off, fundamental reforms. Although currently well under way, such reforms are still incomplete and yet essential for the achievement of a stable basis for sustainable and equitable growth of the Korean economy and thus the country's future prosperity.


While extending and consolidating the opening of its market at the multilateral level, Korea appears to be becoming increasingly involved in regional arrangements, notably the APEC forum, and is developing links with a grouping consisting of ASEAN, Japan, and China. It is also exploring bilateral free-trade agreements, having eschewed such arrangements in the past. It remains to be seen whether such regional and bilateral arrangements erode Korea's long-standing attachment to the multilateral trading system.


Report by the Government — Part I and II.


I. KOREA AND THE MULTILATERAL TRADING SYSTEM.


1. Korea strongly supports the continued development of the open multilateral trading system. In fact, Korea is one of its most outstanding beneficiaries. The Korean economy has grown rapidly since Korea joined the GATT in 1967. This was made possible by the open trade under the GATT/WTO system. As of 1999, Korea’s total trade was equivalent to approximately 65% of its GDP.


2. Since its accession to the GATT, Korea has been fully committed to complying with multilateral rules and obligations, and maintaining a free and open market at home. Korea actively participated in the multilateral trade negotiations of the Tokyo and Uruguay Rounds. Since the WTO’s inception in 1995, the Korean Government has, in cooperation with its trading partners, concluded agreements on trade in information technology products, financial services, and basic telecommunications services. In the past two years, the Korean Government has actively participated in discussions on the New Round with the belief that an early launch of a comprehensive round is essential to the strengthening of the multilateral trading system.


3. In December 1996, Korea joined the OECD. As part of its accession commitments, Korea further liberalized the financial sector, in particular, the foreign exchange and capital markets. Through its participation in the various activities of the OECD, including the review of its economic development and regulatory reform, Korea has strengthened its commitment to market openness and stepped up measures to enhance market access.


4. Despite the serious downturn caused by the 1997 economic crisis, Korea has continued to implement its commitments under the WTO agreements. In fact, the crisis prompted Korea to accelerate liberalization and market opening voluntarily. Much progress was made in improving the environment for foreign direct investment (FDI). Korea is convinced that continued reform and liberalization in trade will offer the best possible path to greater prosperity and economic growth.


5. In 1998, Korea consolidated the dispersed trade functions of the Government under the Ministry of Foreign Affairs and Trade (MOFAT). This institutional change was designed to improve the trade policy-making process and to implement the policies in a consistent manner.


II. ECONOMIC SITUATION AND PERFORMANCE.


(1) CHANGES IN THE ECONOMIC SITUATION.


6. Prior to the Asian economic crisis that began in 1997, the Korean economy experienced high growth, low unemployment, and relatively moderate inflation. However, in terms of external balances, there were signs indicating a number of serious problems. The most notable was the rapid rise of the trade deficit in the 1990s. The trade deficit reached more than 10 billion dollars in 1995, and peaked at more than 20 billion dollars in 1996. While Korea had lowered its border trade measures considerably by the 1990s, much of the increase in Korean imports in 1995 and 1996 may, in fact, be attributable to the rapid increase in foreign capital inflows, which increased the value of the Korean won.


7. At the end of 1997, Korea experienced the worst economic crisis since the Korean War. As foreign debt holders refused to renew the short-term borrowing of Korean firms and banks, and withdrew their funds, Korea’s foreign exchange reserves were rapidly depleting. As a result of the capital flight, the value of the won swiftly depreciated, from 965.10 won per dollar at the end of October 1997 to a low of 1964.80 won in December 1997. At the request of the Korean Government, the IMF agreed to provide a stand-by arrangement, supplying urgently needed liquidity to the foreign exchange market in Korea.


8. From the onset of the crisis and throughout much of 1998, the Korean economy experienced a serious downturn in all aspects. Real GDP fell by 6.7% in 1998. The unemployment rate rose, reaching a high of 8.6% (seasonally adjusted) in February 1999. At the height of the crisis, Korea’s usable foreign exchange reserves were depleted down to just 3.9 billion dollars. The crisis affected the manufacturing, construction, and service sectors, and caused private consumption to drop to its lowest level. Consequently, external trade volumes also dramatically decreased.


9. In late 1998, the Korean economy began to show signs of recovery, as a result of the Korean Government’s efforts to stabilize the economy. And by 1999, indicators showed that the economy has returned to its pre-crisis levels. For example, real GDP rose by 10.7% in 1999, the unemployment rate fell to 4.8% by December 1999, and the value of the won recovered and remained stable at approximately 1,200 won per dollar throughout 1999. Korea’s current account recorded a surplus of 40 billion dollars in 1998 and 25.2 billion dollars in 1999.


Major Korean Economic Indicators (1990-1999)


Income per capita.


a Preliminary figures.


Note: Unemployment rate and exchange rate are annual averages.


Source: Bank of Korea.


(2) EXTERNAL TRADE AND INVESTMENT.


10. The economic crisis took a heavy toll on Korea’s trade. In 1998, the value of Korean exports fell by 2.8%. Despite the massive currency depreciation of the Korean won, Korea’s exports did not increase because of widespread recession in other Asian markets, which accounted for a great share of Korea's total exports. Korean imports fell even further, by 35.5%, resulting in the highest trade surplus in Korean history – 39 billion dollars. This trade surplus indicated a weak economy rather than a strong one, since it was largely due to the sudden decrease in imports rather than an increase in exports.


11. In 1999, Korean exports and imports both recorded a substantial growth of 8.6% and 28.4% respectively, and resulted in a trade surplus of 23.9 billion dollars. While the size of the surplus was smaller than that of 1998, it marked a positive turn for the economy, because it resulted from increases in both exports and imports.


Korean Trade Statistics.


Note: Figures are based on customs clearance statistics.


Source: Korea International Trade Association.


12. During the 1990s, the geographical distribution of Korean trade changed considerably. While the United States, Japan, and the European Union remained Korea's largest trading partners throughout the 1990s, their shares in Korea's total trade fell as trade with other Asian countries gradually increased.


Geographical Distribution of Korean Trade.


Note: Figures are based on customs clearance statistics.


Source: Korea International Trade Association.


13. Throughout the 1990s, based on the Uruguay Round and OECD commitments, Korea continued to remove its barriers to both incoming and outgoing foreign investment. As a result, Korea's overseas direct investment, as well as foreign investment into Korea, increased substantially during this period.


14. Following the 1997 economic crisis, Korea actively dismantled nearly all of its barriers to incoming FDI. Such liberalization was intended not only to attract foreign capital, but also to introduce greater world market competition and international management standards in the Korean economy.


15. As a result, FDI into Korea grew by 90.4% in 1998 and 62.5% in 1999. The European Union's FDI into Korea grew by 117% in 1999, on a registration basis, making the European Union the source of largest foreign investment in Korea and surpassing the United States.


16. Korea's outgoing FDI had been growing before the economic crisis. However, it went through fluctuations after the crisis, as Korean firms reassessed their overseas investment strategies. In 1999, Korea's overseas direct investment fell by 15.7%, to 4.0 billion dollars.


Foreign Investment in Korea and Outward Investment by Korea.


Source: Bank of Korea.


1 . In contrast to WTO practice, the Korean authorities calculate tariff averages by using “in-quota” and excluding “out-of-quota” tariff rates. The result is a much lower average applied MFN tariff rate (8.9%) than that computed by the Secretariat, which used “out-of-quota” tariff rates. Back to text.

No comments:

Post a Comment